R-Drive CANNOT COMMIT - problem is on WINDOWS TASK MANAGER

Disk backup and restore, partition imaging and cloning, and drive copy using R-Drive Image.
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Discussion on the R-Drive Image software
manecogomes
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Joined: Sat Oct 15, 2011 4:22 pm

R-Drive CANNOT COMMIT - problem is on WINDOWS TASK MANAGER

Post by manecogomes » Sat Oct 15, 2011 7:36 pm

I had problems with R-DRIVE after some mounths of good copies.
The R-DRIVE uses windows task manager to shedule tasks. When problem comes you have message of CANNOT COMMIT in R-drive. Go in task manager and you will see an error in task.
Looking about this in MICROSOFT I FOUND:


English and below Portuguese.

Important This section, method, or task contains steps that tell you how to modify the registry. However, serious problems might occur if you modify the registry incorrectly. Therefore, make sure that you follow these steps carefully. For added protection, back up the registry before you modify it. Then, you can restore the registry if a problem occurs. For more information about how to back up and restore the registry, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
322756 How to back up and restore the registry in Windows
To resolve this issue:

Start the Protected Storage service by using either of the following methods:
Use the Compmgmt.msc snap-in.
Type the following command at a command prompt:
net start "protected storage"
Note If the Crypto subsystem has become corrupted, you may have to back up the following subkey, then delete it, and then restart your computer:
HKEY_USERS\.Default\Software\Microsoft\Cryptography\Providers\Type 001

Note If this registry key does not exist, proceed to the next step.
Test to determine if the issue is resolved. If the issue is resolved, skip the remaining steps. If the issue is not resolved, go to step 3.
Start your computer in Safe mode, and then log on as administrator.
Double-click My Computer, and then click Folder Options on the Tools menu.
On the View tab, click to select Show hidden files and folders, and then click OK.
Delete all of the files in the "C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Crypto\RSA\S-1-5-18" folder.
Restart your computer, and then run the task.

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Portuguese

Importante Esta secção, método ou tarefa contém passos que a saber como modificar o registo. No entanto, poderão ocorrer problemas graves se modificar o registo incorrectamente. Por conseguinte, certifique-se de que segue estes passos cuidadosamente. Para protecção adicional, cópia de segurança do registo antes de o modificar. Em seguida, pode restaurar o registo se ocorrer um problema. Para obter mais informações sobre como efectuar uma cópia de segurança e restaurar o registo, clique no número de artigo que se segue para visualizar o artigo na base de dados de conhecimento da Microsoft:
322756 Como efectuar uma cópia de segurança e restaurar o registo no Windows
Para resolver este problema:

Inicie o serviço Armazenamento protegido utilizando um dos seguintes métodos:
Utilize o snap-in compmgmt.msc.
Escreva o seguinte comando numa linha de comandos:
net start "armazenamento protegido"
Nota Se o subsistema criptográfica ficou danificado, poderá ter que criar uma cópia de segurança na seguinte subchave, em seguida, elimine-o e, em seguida, reinicie o computador:
HKEY_USERS\.Default\Software\Microsoft\Cryptography\Providers\Type 001

Nota Se esta chave de registo não existir, avance para o passo seguinte.
Teste para determinar se o problema foi resolvido. Se o problema for resolvido, ignore os restantes passos. Se o problema não ficar resolvido, avance para o passo 3.
Inicie o computador no modo de segurança e, em seguida, inicie sessão como administrador.
Faça duplo clique no Meu computador e, em seguida, clique em Opções de pastas no menu Ferramentas.
No separador Ver, clique para seleccionar Mostrar ficheiros e pastas ocultos e, em seguida, clique em OK.
Eliminar todos os ficheiros no "c:\Documentos e Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Crypto\RSA\S-1-5-18" pasta.
Reinicie o computador e, em seguida, execute a tarefa.